Pages

Gornji oglas

Monday, April 15, 2013

TÜRKİYE MÜZİK ÖDÜLLERİ

Yazıma felaket bir organizasyondu diyerek başlamak istiyorum. Bir müzik ödül töreni düşünün ki törenin sunucusu yok. Ödül alanlar sahneye geldiğinde bir karmaşa bir karışıklık kim neyi nerede nasıl yapacağından bihaber. İş bununla da bitmiyor. Bir müzik ödül töreni düşünün ki tek bir performans bile canlı değil. Ne bir ön çalışma, ne prova var. Üstelik ana tema müzik ama gel gör ki tüm performanslar playback. Kısaca biz de hala daha ileriye gitmek yerine her sene bir öncekini aratmak kuralı hiiç istifini bozmadan devam ediyor. 

Elin adamına özenilmiş ve tören başlamadan kırmızı halı için Deniz Akkaya, Öykü Serter ve Şafak Karaman 'dan oluşan bir ekip kurulmuş. Memleketin en iyi sunucusu Öykü Serter 'in kırmızı halı sunumunda harcanması ne kadar üzücü. Keşke töreni sunsaydı. Buna rağmen her zaman ki doğallığı ve profesyonelliği ile elbette ki içlerinde en iyisiydi. Bu kadın sunucu olmak için doğmuş ötesi yok. Yanında Deniz Akkaya. Allahım inanın seyrederken şaşkınlıklar içindeydim. Hanımefendi kırmızı halı değil de sanki ağır siklet ünvan maçı sunuyor. O göz kısmalar, kaş kaldırmalar, abartılı mimikler ve her saniye yumruğunu sıkarak konuşması nasıl da itici ve rahatsız ediciydi. Öykü Serter bile haline artık gizlemeden gülüyordu ki çok haklıydı. Deniz Akkaya 'nın yeri orası değil podyumlar. Bırakın da herkes işini yapsın. Her işten yarım yamalak yapacağına bir işi en iyi şekilde yapmayı ne zaman öğreneceğiz bilemiyorum.

Bir başka unsur ise kırmızı halıdan ne maksatla yayın yapılır bunun bilincinde değiliz. Kırmızı halı yayını tamamen moda sektörüne hitap eder. Bakın bunun en güzel örneğini Elle Style Awards ödüllerinde şahit olduk. Yani ülkemde yapılmayan birşey değil örneği mevcut. Ünlüler neler giymişler hangi markaları tercih etmişler seyirciye bunları sunmak için düzenlenir. Büyük sponsorlar büyük paralar döner. Markalar açık açık belirtilir. Çünkü bu şekilde müziğe ilgisi olmayanı da ekran başına çekersiniz. Reytinginiz artar. Bir de biraz seksist bir yayındır. Daha çok kadın ünlülere ve kadın seyircilere hitap eder. Bizde ise paso erkek şarkıcılarla konuşuldu. Nerden kimden giyindin yerine sadece çok şıksın diye geçiştirildi o kadar. Nasıl içim bayıldı nasıl sıkıldım şiştim az buçuk tahmin ediyorsunuzdur.

Kimler nasıl giyinmiş kısmına geçersek artık değişiklik yapıp sadece konuşulmaya değer ve şık isimlere yer vereceğim. Aslında bu kural bundan sonra blogumda her konu için geçerli olacak. Her bir tarafını açıpta manşetlere çıkmayı hedefleyenlerin hepsine sırtımı dönüyorum ve gözümü kapatıyorum. Nasılsa herkesin bir şakşakçı ordusu var. Onlardan beslensinler yeter ki ben alet olmayım.



İlk olarak Deniz Akkaya ile başlayalım..İlk gördüğümde bir Arap şeyhinin karısı mı desem ya da Kim Kardashian 'ın yerli versiyonu mu desem bu ikisi arasında gidip geldim. Tom Ford iyi ki pelerinli bir elbise yapıp Gwyneth Paltrow 'a giydirdi. Gerçi buna pelerin de diyemiyorum. Tuhaf manasız bir tasarım. Sevmedim. Renk güzel ama o kadar fazla detaya boğulmuş ki. Pelerin, dantel, çarpıcı renk, yırtmaç ve dantel üstüne sevimsiz bir kemer. Bu kadarla kalsa iyi. Tek başına güzel olsalar da bu kıyafetle alakasız takılarla, iddialı saç ve ağır bir makyajla Deniz Akkaya bir instagram takipçimin dediği birşeyleri "copy" yapmış ama maalesef "paste" 'ı yapamamış.



Göksel 'in Özlem Kaya elbisesini çok beğendim. Ama ceketi kırmızı halı için ciddi bir fiyasko. Elbisenin havasını güzelliğini feci şekilde baltalamış. Saçları ve makyajı çok başarılı. Bu saç modeli ona çok yakıştı sakın değiştirmesin. Ayakkabı modelini dün görememiştim yeni görüyorum. O parmakların görüntüsü fena. Romantik esintili clutch modeli sevdim. 


Atiye kasmadan çırpınmadan sade siyah bir elbise seçmiş. Instagram 'da birçok takipçim seçtiği stiletto modeli ile bacak boyunu kısalttığı konusunda koro halinde eleştiri yaptılar ama ben ortada hala bir sorun görmüyorum. Bacak boyunda da kısalma görmüyorum. Aksine fit ve biçimli bacaklarıyla, etek boyuyla gayet başarılı, yaşına ve ortama göre şık bulduğum birkaç isimden biri. En azından meşhur taytımız çıkmış :) Bari bunun şerefine beğenelim de gazı verelim öyle değil mi :))


Ayşegül Aldinç 'in faltaşı gözlerine bakmadan dikkatinizi elbisesine verin. Ne yazık ki elimdeki görsel bu ama sanmayın ki ortada Ajda Pekkan gibi estetikten gözleri kapanamıyor durumu var. Baktığım an aklıma gelen Zoe Saldana 'nın 2011 senesinde Latin Müzik Ödülleri 'nde giydiği Elie Saab 'ı oldu. Aynı malzeme, aynı renk ve aynı kesim. Ama Ayşegül Aldinç 'in kollarındaki tül beni derhal Elie Saab 'dan uzaklaştırdı. Büyük ihtimalle bu model verilerek usta bir terziye diktirmiş çünkü gayet hoş olmuş. Saç modeli çok yakışıyor. Makyajı ve aksesuarları da güzel. Bana bir de şiddetli şekilde Sharon Stone 'u andırdı. Sanki onun kırmızı halı pozu ayna karşısında saatlerce prova edilmiş gibi :)


Bana bir ünlünün kıyafetini daha andıran isim Öykü Serter ve elbisesi oldu. Kıyafeti çok klastı ve çok yakışmıştı. Ne yazık ki elimde güzel kaliteli görseli yok artık bununla idare edeceğiz. Ve yanına Kirsten Dunst 'ın 20'ler esintili Rodarte kıyafetini koyuyorum. Tabiki de bazı örnekler gibi tıpkısının aynısı demiyorum. Kirsten 'ın ki taşıyabilme açısından çok zor bir kıyafet. Öykü 'nün elbisesi ise incecik bir fiziğiniz varsa bir de uygun saç ve makyajı yaptığınızda herkesin kolaylıkla taşıyabileceği bir model. Öykü Serter gecenin en iyilerinden. 


Nur Fettahoğlu 'nun elbisesi şık ve yakışmış da. Saç modeli ve makyajı da başarılı. Cüzdandan bozma mini deri portföyü çok alakasız. Aynı şekilde takılarını da sevmedim. Bu kadar güzel olup da bu kadar silik görünebilmekte maharet istiyor sanırım..Sevmedim.



Burcu Güneş 'in elbisesi çok şık ve son trendlerin tüm izini taşıyor. Ama push-up sütyeni o kadar abartmış ki hem memintolar iyice havalanmış hem de kıyafetin deri şeritlerinin tüm ayarını bozuvermiş. Elbiseye acıdım :(



Ece Gürsel popoyu kalçayı boşvermiş ve bu sefer tamamen kapanayım demiş. Ne iyi etmiş bravo. Çok daha iyi göründüğü ortada. Boy pos vücut kısaca malzemenin en alası var ve açık seçik giyinmeden de gördüğünüz gibi şık olunabilir. Aksesuarlarına da iyi diyelim çünkü öyle facia bir makyaj örneği var ki o 2 kiloluk kirpikleri tüm gece nasıl taşıyabildi diye kendisine sormak istiyorum. Böyle kirli görünen hakkaten gördüğüm en kötü makyajlardan biri diyebilirim. Ve ne yazık ki bir saç ve bir makyaj istediğiniz kadar güzel vücudunuz olsun ya da en güzel elbiseyi giyin tüm şıklığınızı baltayacak güçte olan unsurlar. 


Nez 'in üstündeki acaba Stella McCartney mi bilemedim. Acaba mı diyorum çünkü bu modelin bel bölgesindeki oyukluğu ve tül detayı Nez 'in elbisesinde göremiyorum. Elbise yakışmış yakışmasına ama bir türlü vazgeçemediğimiz muhteşem üçlü yani aynı renkten ruj, oje ve çanta üçlüsü sayesinde pek fena göründüğünü söyleyebilirim. Bunun bir de ayakkabının da olduğu 4 'lü versiyonu var.

Mesela yanındaki hanımın kim olduğunu bilmiyorum. Eminim bilenleriniz bana yardımcı olacaktır. Elbisesi için rahatlıkla yüzde yüz bir Stella McCartney 'dir diyebilirim ama Nez 'inkine ı-ıh :) Bu arada hakkaten hoş bir hanım çok merak ettim kim olduğunu. 


Gerçekten bir Sultan. Vücut tipine uygun kıyafet seçimi ve kendisine çok yakışan saçı ve makyajıyla harika görünüyor.


Yonca Evcimik kendini mumyalamış olabilir mi ?! Bu kadın ne zaman yaşlanacak merak ediyorum. Elbisesini birçok kişi eleştirmiş yerden yere vurmuş ama ben sevdim. Elin Nicki Minaj 'ı , Lady Gaga 'sı giyinirken ooo süper deriz iş bizimkilere gelince özenti deriz. Aksine geceye en uygun giyinen kişi Yonca Evcimik diyorum. Hem onlar daha yavruyken Yonca'cık çoktaaan böyleydi. Elbisesinin tümü kaset bantlarından yapılmış. Uğraş gerektiren bir iş olduğu aşikar. Ruhuyla, mesleğiyle, tipiyle çok örtüşen bir seçim olmuş.


Benim gençliğim Tarkan 'ın Kenan Doğulu 'nun Justin Timberlake 'i taklit ettiği devirlerde kaldı. Artık devir kıl kuyruk Justin Bieber devri. Ve karşımızda Sinan Akçil. Üstünden sakillik, olmamışlık ve özentilik akıyor. Bir türlü sevemedim şu Akçil 'i.



Hamile olmadan en az 6-7 aylık hamile görünmek istiyorsanız işte bu tarz bir elbise seçmeniz yeterlidir !


Kendi 'nin elbisesinin kayısı tonunu çok sevdim ama modeli ve kumaşı sevmedim. Yine de fena görünmediğini söyleyebilirim.



Ah Demet Akalın vahh Demet Akalın sen ne zaman giyinmeyi şık olabilmeyi başaracaksın bilemiyorum !! Kendisi benim guilty pleasure 'ım olur o yüzden ağır konuşmak istemiyorum. Kıyafeti tepeden tırnağa Emel Acar 'ın elinden çıkmış. Hani altı kaval üstü şeşhane ne demek diye sorarsanız işte aynen bu kıyafettir derim ve herkes ne demek istediğimi de rahatlıkla anlar ! O jean pantolonun kötülüğü, taşlı tüylü ceketi, taşlı derili çantası, taşlı ayakkabıları, mağazada ne varsa takmış takıştırılmış kolyeleri ve badana misali göz makyajıyla Demet Akalın adeta kendi liginde. Bunun bir tık ötesi de zaten Bülent Ersoy 'un ligi. 


Ömür Gedik 'e bakınca sadece mini eteğin altına giydiği parlak çoraplarını ve leopar ayakkabılarını görüyorum..Valla felaket korkunç kelimeleri bile az kalır. 


Zeynep Mansur deri straples büstiyeri ve siyah maksi eteğiyle gayet hoş görünüyor. Tasma model kolyesiyle fetiş akımının ucundan bakınıvermiş. Hermes Collier de Chien bilekliği ve siyah portföyüyle kıyafetini iyi tamamlamış. Keşke saçının rengi ve modeli daha modern olup makyajı da daha usta bir elden çıksaymış. 



Ve sıra gecenin en şık ismine geldi. Böylelikle yazımında sonuna gelmiş oluyorum. Törende en şık bulduğum isim tartışmasız Tülin Şahin 'dir. Çok güzel ve zarif bir elbise seçmiş. Ten rengi tül ile elbiseye aldatıcı bir straples kesim havası verilmiş. Çok çok ama çok beğendim. Makyajı kusursuz güzellikte. Saçları ise son dönemin modası örgü modeli. Clutchı ten renginden seçerek en doğrusunu yapmış. Kısaca hem törenin en şıkı hem de son dönemde gördüğüm en şık Tülin Şahin 'dir derim ve hepinizi öperiiim. :)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.