Pages

Gornji oglas

Thursday, February 9, 2012

2012 IFW 1.Gün - Atıl Kutoğlu , Gamze Saraçoğlu , Tuvanam

 


Eveeeet Bir İstanbul Moda Haftasına daha merhaba diyoruz ve hemen uzatmadan konuya giriyorum.

İlk defile Gamze Saraçoğlu 'nun 'North Face' koleksiyonu . Gamze Saraçoğlu ne yazık ki her yeni koleksiyonuyla bir eski koleksiyonunu aratan yeteneklerden. 3 sezon önceki koleksiyonunu çok beğenmiştim ama ne yazık ki devamı gelmedi. Defiledeki hiçbir kıyafet heyecanlandırmıyor. Onca parça içinde sadece ilk resimdeki pilili eteği beğendim o kadar. Bolca kullandığı kürk eklentileri sevmedim. Bazı parçaları Zeynep Tosun 'u andırıyor. Kendine has havasını hiçbir kıyafette göremedim. Üstelik bazı siteler dikişini epey övmüş ama benim gördüğüm bunun tam tersi. İşçilik son derece vasat. Bunu anlamak için kıyafetlerin üzerindeki potluklara, koparcasına gerilen düğmelere ve ütüsüz kumaşlara bakmak yeterli. Sanırım defile öncesi mankenlere fitting yapılmıyor. Yapılsa ortaya resimlerde göreceğiniz gibi potluklar çıkmaz çıkamaz. Kişisel Notum : 4




Tuvanam ise Gamze Saraçoğlu 'nun aksine her geçen gün kendini geliştirenlerden. 'Ciddiyet Parodisi' koleksiyonunu beğendim. Her zamanki gibi farklı kumaş türlerini birleştirmiş. Tuvanam tarzı kalabalık kumaşlara eskiye göre fazla rastlamasakda her parçada Tuvanam 'a özgü Viktoryen ve romantik havayı görebiliyorum. Sırtta bolca kullandığı dekolteleri çok beğendim. Genel olarak olgun ve kendinden daha emin bir koleksiyon olmuş.
Kişisel Notum : 7



Atıl Kutoğlu 'nun IFW hayalkırıklığı tam gaz devam ediyor. Bu konuda takdire şayan bir istikrara sahip. Sanırım en büyük sorun Atıl Kutoğlu 'nun kendine has etnik kumaşlarından ve çizgisinden kopmaya başlamış olması. Eskiden Atıl Kutoğlu dendimi aklıma ilk gelen birbirinden nefis kumaşları olurdu. Artık bunun yerini deriler ve kürkler aldı. Gerçektende kullandığı deriler son derece kaliteli. Her koleksiyonunda yer verdiği kürk ceketler ve yeleklerde birbirinden güzel. Bunun dışında kalan tüm parçalar son derece sıradan. Osmanbey Rumeli Caddesi 'ne çıkayım bunların benzerlerini yarım saatte bulurum. Triko serisi tamamiyle manasız. Sanırsınız ki Stefanel defilesi. Deride kullandığı derin dekolteleride sevmedim.

Defilede en hoşuma gidenler kürk yelekler, siyah kolları pencereli ,nar çiçeği renkli, tümü payetten sırt dekolteli elbiseler ile nasıl olduysa en nihayet birinin aklına gelip de podyuma serilen ipek halı. Kişisel Notum : 6

Sosyal medya ve çevremden gördüğüm kadarıyla IFW 'nin ilk gün organizasyonu ve sergilenen koleksiyonlardan memnun kalan neredeyse yok. Bugün ve yarının bu durumu değiştirmesini ümit ediyorum.

Ayrıca görsel malzemeler içinde Markafoni 'ye ayrıca teşekkür etmem gerekir. Bu konuda en hızlı ve en detaylı site.


Share

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.