Pages

Gornji oglas

Friday, November 23, 2012

Zeynep Tosun 'dan Bir Adet Giambattista Valli !!

Nasıl bir hayalkırıklığı içindeyim dostlar anlatamam. Allahtan blogum ve sizler varsınız da üzüntümü de kızgınlığımı da buraya akıtmak bünyeme ilaç gibi geliyor.



Olay şudur. Dün akşam twitter 'da Tuba Ünsal bir davete giderken elbisesinin resmini çekip takipçileriyle paylaşıyor. Elbisesinin görselleri üstte. Tabi elbiseye ayılıp bayılıyorum çünkü elbiseyi tanıyorum. Jessica Biel 'in daha geçtiğimiz aylarda giydiği ve günün şıkı seçtiğim Giambattista Valli 'nin başka bir rengi diye düşünüyorum. Tam çok yakışmış bu Valli 'yi çok beğenmiştim diyecektim ki instagram linkine bakıyorum bir de ne göreyim ?! Elbisenin markasını @Zeynep Tosun yazmış.
 
 
Tabi durur muyum hiç ?! Hemen tivitte de instagram 'da da elbisenin benzerliğine değiniyorum. Instagram 'da Tuba Ünsal 'dan şöyle bir cevap geliyor ; "Bu Zeynep'in koleksiyonu değil kendine yaptığı elbise" Tabi sonra ben de cevap veriyorum ama bir kaç saat sonra verdiğim cevapların hepsi toz oluyor !



Elbiselerin detaylardaki benzerliği bariz ortada. Tek tek değinmeye bile gerek duymuyorum. Tuba Ünsal 'ın verdiği cevabı ise katiyetle anlamadım. Belki aranızda anlayanlarınız olur da beni bir zahmet aydınlatır. Bir tasarımcının koleksiyonunda olmasa da kendisine yaptığı elbise ne demektir ? Bir tasarımcı çakma bir tasarım nasıl yapabilir ? Bir tasarımcı bu çakmayı kendine yaptıysa bu çakmanın bir ünlünün üstünde ne işi vardır ? Peki Tuba Ünsal giydikten sonra Zeynep Tosun Shop 'un elbiseyi tivit atıp sahiplenmesi dolayısıyla satışını ya da isterseniz dikimini yapabilirim mi demek oluyor ?  



Bu sabah tivit takipçilerimden biri Hakan Öztürk 'ün 14 kasım tarihli tivitini göndermiş. Açıyorum bakıyorum ki bu ay içinde kopya elbise bizzat tasarımcısının (!) üstünde ! Yahu koskoca Zeynep Tosun dedim yere göğe sığdıramadım, Londra koleksiyonlarıyla göğsümü kabarttım, IFW 'in en başarılı koleksiyonu dedim ama bu nedir Allahınızı severseniz söyleyin bana !


Bir de işin cesaret edebilme boyutu var. Daha 2 ay önce dünyaca ünlü bir isim bu elbiseyi giymiş her yerde her köşede görselleri mevcut. İnsanın modaya bir gıdım ilgisinin bile olması benzerliği anlayabilmeye yeterli. Zaten kendin giymişin hatayı yapmışın bir de ünlü birine daha giydirmek nasıl bir cesarettir nasıl bir kendine güvenmektir sorarım size ?! 
 
Elbette moda sektöründe bir arpa boy yol alamayız ! Kopyacılık, çakmacılık, esintilik hücrelerimize işlemişken IFW 'imiz varmış Vög'ümüz varmış kime yarar neye yarar ?!  

 

 
Görsel Kaynaklar : Tuba Ünsal/Twitter, Hakan Öztürk/Twitter
 
* Bu post/konu ©ModaVeSosyete 'ye aittir. Blog ismi ya da linki olmadan başka bir yerde kullanılamaz. Aksi taktirde yasal işlemlere başvurulacaktır.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.