Pages

Gornji oglas

Friday, October 12, 2012

2012 IFW - Davetliler Vol.1

Paris, Milan, Londra ve NY Moda Haftalarında sunulan koleksiyonlar ilgimi çeker IFW 'de ise davetliler :) Defileler hakkında yapacağım postu sona saklıyorum. Şimdiye kadar gördüğüm defileye giden herkesin hayatından pek memnun olduğu. Herkes her koleksiyona ayılıp bayılıyorya şaşkınlıktan küçük dilimi yutacak hale geliyorum. Kimsenin etliye sütlüye bulaşmaya niyeti yok. Bu gibi durumlarda sürünün içinde olmadığıma memnun oluyorum. Hele tasarımcıların eleştiri kabul etmeyi bilmemesi büyük bir yanlış. Bu iş kişisel zevklere hitap eder. Ve bir blog yazarıysam üstüme düşen vazifede zevkime hitap edenleri beğenmek etmeyenleri de niye beğenmediğimi belirterek kendimle ve dolayısıyla sizlerle paylaşmaktır. Bunun yanısıra zamanında sivri dilimden nasibini almasına rağmen davetiye gönderen tasarımcıların hepsine teşekkür ederim. Özellikle Elif Cığızoğlu beni en şaşırtanların başında geldi. Nazik ve sıcacık daveti için burdan kendisine teşekkür etmeyi borç bilirim. Profesyonellik budur. Böylesi yeteneğine güvenen, olumlu olumsuz her türlü eleştiriyi göğüsleyebilen dolayısıyla kendiyle barışık insanlara olan hayranlığımı beni takip eden sizler zaten biliyorsunuz.  

IFW bu senede bomba bir skandalla başladı. Bir moda haftası düşünün ki düzenlendiği ülkenin en önde gelen moda dergileri tarafından takip edilmiyor. Evet yanlış okumadınız. Haftanın sponsorlarından biri Vogue olduğu için Elle, Marie Claire, InStyle, L'Officiel gibi dergiler moda haftasını takip etmeme kararı almış. İki ucu moklu değnek bu olmalı. Vogue sponsor olduğu için suçlamak ne kadar doğru değilse diğer dergilerin toplu kararla buna tepki göstermesini de anlayabiliyorum. Bundan çıkan sonuç ise iletişim dedikleri medeniyete hala sahip olamadığımız.
 
Neyse lafı fazla uzatıp da canınızı sıkmadan hemen geçelim davetlilere. Geçen senelerde olduğu gibi IFW 'in kemikleşmiş bir davetli listesi var. Aynı insanlar arasında dönüp dolaşıyoruz :) Neyse ki çoğu moda anlamında keyif veren isimler.


Feryal Gülman beyaz Valentino elbisesi altına giydiği taba renkli süet çizmeleri ve zincirli çantasıyla her zaman ki klaslığında. Dün bu kıyafetini çok beğenmiştim. Ama bugün deri pantolonlu kombini görünce fikrim değişti :) Sonbahar-kış sezonunun en moda rengi bordoyu kullanmaya başlamış bile. Komple çok şık. Isabel Marant papişlerine ve Victoria Beckham çantasına minik kalpçiklerimi gönderiyorum :)


Ceylan Çapa değişik bir tarz denemek istemiş ama başarılı olduğunu söylemek zor. Ama en azından birşeyler denemiş farklı görünebilmeyi başarmış. Keşke şu bakarken içimi yoran saçlarını annesi Şebnem Çapa 'nın yaptığı gibi kestirsede daha modern bir havaya kavuşsa.


Eda Taşpınar Valentino 'nun kırmızı tulumuna benzer kıyafetiyle hemen farkediliyor. Seksi kıyafetleri de güzel taşıyor ama ben ona en çok bu tarz tulum ve maksi etekleri yakıştırıyorum. Kırmızı tulumun derin bir sırt dekoltesi var. Üstünde nefis durmuş ama ne yazık ki instagram karesi özel olduğundan burda kullanamıyorum. Şapkası, clutchı, makyajı havasıyla beğendiğim bir Eda Taşpınar var.


Demet Şener Kutluay çok hoş. Bugünlerde yüzündeki güzellik feci dikkatimi çekiyor. Anlaşılan yüzüne ne gibi işlemler yaptığını öğrenmem için benim de doktorum olan Gönül Ergenekon 'u sıkıştırmam gerekiyor. Laf çıkmaz ya yine de deneyim :)  Deri pantolonu, bluzu ve ceketiyle klas bir şıklık sergilemiş.

 
Didem Antebi 'yi 3 farklı kombinle görüyorsunuz. Favorim ise Mehtap Elaidi tasarımı siyah gömlekli ve mürdüm renkli deri pantolonlu olanı.
 
 
Fatoş Sarıgül 'ün seçtiği renkleri kendisine yakıştıramadım. Onda canlı renkler çok daha iyi ve gözalıcı görünüyor.
 
 
Renk konusunda sıkıntı yaşadığını düşündüğüm bir diğer isim Ece Sükan. İki kıyafeti de çok kasvetli ve sıkıcı geldi. Ece Sükan 'a her daim tiril tiril floral elbiseler giyme cezası verilmeli :)
 

 
IFW 'nin hiçbir defilesini kaçırmayan varsa o da Işıl Reçber olmalı :) Yine bana bakmayan ölsün gebersin tarzı dikkat çekici kıyafetleriyle arz-ı endam etmiş. İlk kez uzun boylu olup da bu boy jakar pantolonun birine yakışmadığını görüyorum. Hani düdük gibi durmuş deriz ya aynı o hesap. Saç ve makyajı için herşeyi söyledim ve kelimeleri fazlasıyla tükettim. Mercan renkli straplez deri büstiyeri ise büyük olasılıkla Nihan Buruk imzalı. Benim kontrolsüz abartıya karşı tepkim olduğu için birçoğunuz kıyafetini beğenebilirsiniz ama benim tarzım değil. Kararı size bırakıyorum.
 

Moda ve stil programında eline düşen kadınları normal hallerinden daha berbat duruma sokmasıyla Emel Acar kesinlikle şov programlarında unutulmazlar arasında :) Lakin iş kendisine gelince gayet başarılı. Mesela sıradan beyaz bir t-shirt üstüne yaptığı topuzuna ve koyu makyajına bayıldım. Çok yakışmış. Tam kıvamında. Bootie'leri çok şık. Sıradışı küpesini bile beğendim.
 
Bahar Şer hemencecik Dolce&Gabbana bluzdan edinmiş. Deri pantolonuyla güzel taşımayı da bilmiş. Makyajı biraz koyu geldi o kadar. İki arkadaş bir arada güzel bir kare çıkarmışlar hoşuma gitti.


Yasemin Taciroğlu da bir diğer şıklarımdan. Deriyi zarif şekilde taşıyanlara bayılıyorum. Gianvito Rossi bootie'ler çok şık !


Ayşe Kucuroğlu 'nun ilk kıyafeti çok şeker çok hoşuma gitti. Hakan Öztürk 'ü seviyorum logolu t-shirtün esprisi ve tüm kombin tam onluk ve güzel. Ama keşke ikinci kıyafetini görmez olaydım.  
 

Berrin Yoleri 'nin üstündeki Tom Ford 'un meşhur fermuarlı modellerinden olmalı. Bu tarz tek parça kokteyl elbiseleri çok seviyor ve sık sık kullanıyor. Genelde de güzel taşımayı başarıyor.



Aslı Şen epey iddialı bir görünüm içinde. Deri eteği Arzu Kaprol imzalı. Çok güzel taşımış. Kesim itibariyle boyunu daha da uzatmış. Gömlekle kullanmasını sevdim. Duruşu kıyafetinin hakkını verircesine gayet güzel. Bilezikleri muhteşemm !! Toplu saçları iyi makyajı çok hoş. Hele ruj rengi ideal. Ama olmazsa olmaz değil mi :) Ama Chanel çantası bu look 'ta emanet gibi durmuş feci sırıtmış. Minik zarf yada medium boy kutu bir form seçseymiş daha iyi olmazmıymış diye size sorarım.
 
 
Burcu Karabacak 'ın jean gömleğini çok beğendim. Sezonun iri ve taşlı model kolyeleriyle eşleştirmiş yakışmış. Deri eteği ayakkabıları güzel. Bordoya çalan ruju yakışmış. Saçları toplamış harika. Ve meşhur ama'm geliyor :) Çanta duble oversize büyüklüğüyle hem minyon fiziğinin çok önüne geçmiş hem de look 'u baltalayarak yazık etmiş.
 
 
Ve karşımda şu ana kadar en beğendiğim Beyza Aslan şıklığı !! Tek kelimeyle bayıldım. Kusursuz. Meğer deri pantolon kendisine ne kadar yakışıyormuş. Bıraksın elbiseleri etekleri sık sık bu boyda deri ya da kumaş pantolon giysin. Pantolonun rengi harika. Üstüne beyaz pelerin bluz muhteşem bir seçim. Stella McCartney ayakkabılar kıyafete çok yakışmış. Saçıyla makyajıyla herşeyi dört dörtlük. Van&Cleef Arpels Alhambra küpeler nefis durmuş. Davetliler içinde en şık bulduğum isim diyebilirim. Çıtayı roket hızıyla yükseltti bir sonraki kıyafeti çok önemli ona göre :)

 

Demet Sabancı Çetindoğan da beni bugün mutlu edenlerden. Kıyafetinden çok makyajındaki değişiklik dikkatimi çekti. Nihayet olmuş diyorum. Toprak renklerinden ziyade demek ki bu tarz kırmızı tonlar yüz hatlarına daha yakışıyormuş. Böyle devam etmesini dilerim.
 
 
Ve karşınızda muhteşem blogger 'ımız, guru'muz, stil abidemiz, moda haftalarının en kıdemli yorumcusu Buse Terim ! Potansiyelinin en az 100 katı ilgi görmesinde inanın soyadının hiçbir etkisi yok. Çünkü o, kimsede olmayan ve bakmasını bilen bir "moda gözüne" sahip. Dolayısıyla ne giydiği ya da yakışıp yakışmadığı hiçbir şey önemli değil !  


Emina Sandal çok hoş görünüyor. Gömlek yakası üstüne yaka tasma/kolye kullanma son zamanlarda epey rağbet gören bir tarz. Herkese yakışmıyor ama Emina Sandal da gayet hoş durmuş. Belki de kıyafetinde sakin renkler kullandığı için. Saçıyla makyajıyla hoş görünüyor.


Pervin Ersoy 'un oturduğu karede ki görüntüsü daha çok hoşuma gitti. Alaia elbisesinin etek duruşu ve bacakların güzelliğiyle ortaya güzel bir görüntü çıkarmış.
 
 
İdil Fırat komple çok cici çok hoş görünüyor.
 

Evren Kayar 'ın jean pantolonu olmasaydı kıyafetini çok beğenecektim. Ekay marka kendi tasarımı kolyesi nefis. Robe de Chambre kesimi ceketine bayıldım. Ama o pantolonla değil :(
 

Özge Ulusoy 'un bu kıyafeti kendisine mi ait yoksa sunduğu bir koleksiyondan mı bilmiyorum ama gördüğüm en iyi Özge Ulusoy diyebilirim. T-shirtü, deri minisi, biker botları, makyajı ve saçıyla müthiş görünmüyor mu ?
 
 
Offf yaz yaz bitmiyor inanın bir bu kadar daha var ama ben de vakit yok :) Bugünlük bu kadar diyorum. Haftasonu için moda ve stil konuşmak için elimizde bolca malzeme var. Kimlerin tarzını beğendiniz kimleri beğenmediniz paylaşalım öğrenelim bilgilenelim. Hepinize mutlu mesut bir haftasonu diliyorum ve öpüyorum :)
 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.