Pages

Gornji oglas

Saturday, October 27, 2012

Bakalım Louvre'da neler varrrr? :) Paris vol 4

Paris'in önde gelen klasiklerinden Louvre'dayım..

Müzenin ilk inşası 1200'lü yıllara dayansa da,
onun kadar ünlü bu piramidin yapımı 1989'da tamamlanmış.
Fütüristik bir piramit tarihsel fon önünde çok alakasız duruyor diye düşünen tarafta değilim açıkçası..
Daha farklı ve daha iddaalı bir eser yapacak olan varsa,önce yapsın ondan sonra konuşalım ;)
hahahhaaaa !



Eğlenceli bir post girişinden sonra gelelim neler yaptığımıza :)
Burayı tamamen gezmek birkaç gün sürüyor. Biz Louvre için 2-3 saat planlamıştık..
O yüzden gezemediğimiz kısımlar bir dahaki sefere kalsın diyoruz .. :()

Uzunca bir sıra var gırıste ancak hızlı ilerliyor ve çok beklemıyoruz.
Biletlerimizi aldıktan sonra broşürlere odaklanıyorum. Bu 4 katlı binada önce nereye bakacagız gıbı bır duraksama yaşamıyoruz..Önceden tedbırlıyım..
Benim için en özellerinden başlayacagım tabıı ..Zaman kısıtlı malum :s


Giriş katındaki heykellerin bulunduğu kısmı hayran hayran dolaştık!
Bernini ve Canova'nın eserlerine ağzım açık baktım..

Akabinde birinci kattaki Denon kanadına heyecanla giriş yaptık..
Çünkü burada benım en çok sevdıgım İtalyan ve İspanyol sanatçıların eserleri bulunuyor!

Fotoyla ugrasmıyorum cunku hangı bırını cekecegınızı sasırıyorsunuz..
Akışa bırakıyorum kenıdmı..


Ancak..
"Stigmate di san Francesco"..
Giotto'nun en sevdiğim eserlerinden
biri bu. 


Tavan süslemeleri yüzünden birazdan birine çarpacağım! :))



Ehh bu üçüncü günümüzde gözler biraz şiş falan ama idare edeceğiz..
Gelmişken Mona Lisa ile bir foto çekilmeden dönmem arkadaş :))





Tam yeni yetme araştırmacı gazeteciler gibi çıkmışım hahaha..



Buraya gelen bir çok kişinin atladığı İslam-Roma Yunan-Antik Mısır sanatlarna dair 
örneklerin bulunduğu zeminin bir alt katını gezmeyi ihmal etmedim..







Richelieu ve Sully kanatları var sırada..
Ayy bu merdıvenler öldurdu benı yaaaaa...




2 gün hava kötüydü Louvre günü de sıkı sıkı giyinmiştim kiiii
sabah biz içeri girdikten sonra dışarıda güneşşşşş açmışşş!


Champs Elysees'ye dönüyoruz..Buradan alacaklarım var..Ufak hedıyeler..
Mc Donald's ın Red Chili Pepper menüsü de yeni keşfim!
Yorulduk acıktık ve hakettık bence :)
Bol acılı vavvvvvv......


Lido'nun önünden geçiyoruz :))
Bu seferlik sadece geciyoruz..
Bir kaç yıl sonraki Paris gezim için seni şimdiden ajandama eklıyorum tatlım ;)



Postun devamı yakında ;)

Deri ceket - tayt: Zara
Çizme : Nine West
Çanta: H&M (Toulouse)
Sweatshirt : H&M (Ankara)

Naz*

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.