Pages

Gornji oglas

Tuesday, December 4, 2012

KONUMUZ KOPYALA YAPIŞTIR HABERCİLİĞİ !

Gönül isterdi ki bu postu yapmayım. Lakin son zamanlarda bloglardan beslenen emek hırsızlığı o denli başını alıp yürümeye başladı ki çığlık çığlığa bağırma isteğimi mümkün değil bastıramıyorum. Ne kadar postlarımın altına yasal uyarıyı koysam da emek hırsızlığının önüne bir türlü geçemiyorum. O zaman ben de kendi çöplüğümde öteyim dedim.
 
Son 1-2 ay içinde postlarımdan faydalanan haberleri bir araya topladım. Bazıları blog adresimi verdi bazıları ise kaynak vermeden işi kolaj haber yapmaya kadar götürdü.
 
Eda Taşpınar 'ın çakma Chanel elbise haberimi Vatan gazetesi doğru bir şekilde ele aldığı için kendilerine teşekkür ederim. Hem gazete hem de web sitesinde haber olması gerektiği gibi kaynak gösterilerek ele alındı.




Posta Gazetesi Müge Dağıstanlı 'ya da teşekkür ederim. Haber bu şekilde yapılır.


Takvim Saklambaç ekinin görselini bir okuyucum gönderdi. Yazıları tam seçemiyorum ama gördüğüm kadarıyla kaynak gösterilmemiş.


Onur Baştürk 'e ikinci kez haber oluşum ve her seferinde mutlaka kaynak göstermiştir. Yazılarını keyifle okuduğum birinin örnek yaklaşımını görmek mutluluk verici. Teşekkürler Onur Baştürk !


Sanem Tezman 'ın son takı koleksiyonuna haber yaptığımın ertesi günü HTKulup 'te kaynak gösterilerek yer verilmesi ne kadar hoş değil mi ?


Tosun/Valli postumun ertesi günü haberimin Hürriyet 'in Kelebek ekinde kaynak gösterilmeden yer verilmesi ne ayıp ! Bir de memleketin en köklü gazetesi ?! Web sitesinde haberin altına "her türlü hakkı saklıdır" yazısı ise trajikomik !




Posta Gazetesi 'nin ise kafası karışmış :)


Akşam 'ın Pazar eki Life ise müthiş bir habercilik örneği göstererek tüm postlarımdan güzel bir kolaj hazırlamış. Başlık esinlenme haber ise esinlenmenin ötesi ! Bravo size !


Bugün ise Habertürk Gazetesi magazin ekinde daha geçtiğimiz gün postunu yaptığım Tom Ford ayakkabılarının haberi !


Bu örnekler gazetelerden seçtiklerim ve sadece son 1-2 ayı kapsıyor. Bunun bir de haftalık/aylık sosyete dergileri versiyonu var ki durum daha da vahim.
 
Bu tarz haberleri satır satır okuyanlar, modaya meraklı olanlar zaten bir şekilde bu blogu keşfedip okuyan insanlar. Yani siz haberi copy/paste yapıyorsunuz ama sanmayın ki bu haberin özü nerden kimden geliyor diye bilinmiyor. Herkes herşeyin farkında ! Sadece kendinizi kandırıp o günkü köşenizi doldurmuş oluyorsunuz o kadar. Bu devirde belki hakkımı yasal yoldan arayamıyorum ya da uğraşmak istemiyorum ama sosyal medya denen canavar olduğu sürece emek hırsızlığınız yanınızda kar kalmayacak ! Bu da böyle biline !
 
Ve son olarak aynı durumdan şikayetçi bir blogger arkadaşımın çok hoşuma giden yazısına yer veriyorum.

Hepimize kopyasız, çakmasız, özgün ve emeğe saygının olduğu günler dilerim !

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.